کد مطلب: 235708
چه نوع انگوري مفيدتر است؟
تاریخ انتشار : 1401/06/06 11:17:57
نمایش : 720
انواع مختلفي از انگور در بازار وجود دارد که هريک حاوي مزايا و فوائد خاص خود هستند.

به گزارش هفت چشمه، به نقل از جهانبين نيوز؛ دکتر نوريا ديانووا کارشناس تغذيه در روسيه معتقد است که انگور سياه حاوي مواد مفيد بيشتري نسبت به انگور سبز است.

نوريا ديانووا توضيح داد که انگور‌هاي تيره حاوي آنتي اکسيدان‌ها و فلاونوئيد‌هاي زيادي هستند که از بدن در مقابل تاثيرات منفي تغذيه نامناسب حفاظت مي‌کند.

اين متخصص روس مي‌افزايد: مصرف انگور بيماري‌هاي مزمن را درمان نمي کند، اما سلامت بدن را تقويت مي کند، از اين رو انگور تيره که حاوي درصد بالايي از آنتي اکسيدان هاست، موجب شادابي پوست و کاهش فرآيند‌هاي التهابي است.

او مي‌گويد: انگور همچنين حاوي پلي فنول است که اين ماده سطح کلسترول خون و خطر تجمع پلاک‌هاي ناشي از کلسترول را کاهش مي‌دهد و در نتيجه انگور راه بسياري خوبي براي جلوگيري از تصلب شرايين است.

نوريا ديانووا ادامه داد: جويدن هسته‌هاي انگور نيز مواد مغذي مفيدي را به بدن ارائه مي‌کند، اما افراد مبتلا به ديابت و بيماري کبد چرب بايد از خوردن انگور خودداري کنند.

اين متخصص در توضيح مضرات احتمالي انگور هم مي‌گويد: انگور حاوي درصد بالايي فروکتوز است، بنابراين توصيه مي‌شود بيش از ۱۰۰ گرم در روز از آن استفاده نشود. ترجيحاً انگور را به عنوان ميان وعده همراه با آجيل يا پنير ميل کنيد تا از افزايش شديد سطح قند خون جلوگيري شود.

انتهاي پيام/570ه

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg